wtorek, 21 lutego 2012

Kate DiCamillo "Dzielny Despero"

Autor: Kate DiCamillo
Tytuł: Dzielny Despero
Wydawnictwo: Philip Wilson
Rok wydania: 2009
Czas czytania: 2 dni

Wciągająca opowieść o malutkiej myszce imieniem Despero, której znakiem rozpoznawczym są wielkie uszy. Zwana mianem współczesnej baśni historia opowiada także o księżniczce Pi oraz o... zupie i szpulce nici. Co mnie w niej urzekło?

Moja opinia

Despero to, jak już pisałam na początku, mała myszka. Ma jednak swój znak rozpoznawczy: duże uszy. To sprowadza na niego zgubę: jego rodzina odrzuca go, traktuje jako wroga, a na koniec własny ojciec wtrąca go do lochu - krótko mówiąc skazuje na śmierć... Jednak zanim to się stało, Despero poznał księżniczkę Pi i zakochał się w niej. Czy myślicie, że miłość myszki i człowieka jest możliwa? To oczywiście w pewien sposób absurdalne, lecz mamy do czynienia z baśnią, w której wszystko się może zdarzyć. Gdy Despero dowiaduje się, że księżniczka jest w niebezpieczeństwie, postanawia ją uratować, nie zważając na narażenie własnego życia. Przez strony książki towarzyszą nam również inne myszy, inni ludzie, np. Miggery Snow zwana Mig, a także szczury.

Książkę szybko się czyta. Akcja, przygody i styl pisania to główne zalety tej książki Opowieść jest wzruszająca. Kiedy czytałam o smutnym dzieciństwie Miggery Sow, o mało się nie popłakałam. Jeśli chcecie się przekonać, jak wielkie potrafią być uczucie i odwaga małej myszki oraz jak potoczyła się ta historia - koniecznie zajrzyjcie do tej książki.

1 komentarz:

  1. Czytałam i bardzo mi się podobała. Zamierzam przeczytać także inne książki tej autorki :) Ja się popłakałam :)

    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Uwielbiam długie komentarze, dlatego postaraj się napisać coś więcej niż tylko "przeczytam", "nie przeczytam" albo "brzmi super", a wtedy z pewnością Cię zauważę. :-)

Dziękuję za każdy komentarz!