sobota, 14 kwietnia 2012

Meg Cabot "Pamiętnik księżniczki 4 i ½. Akcja 'Księżniczka'"

Autor: Meg Cabot
Tytuł: Pamiętnik księżniczki 4 i ½. Akcja "Księżniczka"
Wydawnictwo: Amber
Rok wydania: 2003 

Mia Thermopolis koniecznie chce pojechać na pięciodniową wycieczkę do Zachodniej Wirginii, aby wraz z innymi uczniami liceum budować domy dla biednych ludzi. Bez przerwy prosi swoją ciężarną mamę, aby pozwoliła jej jechać. W końcu matka godzi się. Mia jest szczęśliwa z tego powodu, ponieważ nareszcie może pobyć ze swoim chłopakiem Michaelem bez nadzoru Grandmère czy mamy. Czy wycieczka będzie taka, jaką księżniczka sobie wyobrażała?

Sprawy się komplikują. Niektóre rzeczy nie podobają się Mii. Może dlatego, że jako księżniczka nie przywykła, np. do spania w namiotach. Wycieczka ją męczy, a do tego w ogóle nie może pobyć sam na sam ze swoim chłopakiem, ponieważ nie ma na to czasu. Najchętniej wróciłaby do Nowego Jorku. Jednak z biegiem czasu Mia uświadamia sobie, jak to dobrze jest pomagać ludziom, kiedy oni tego potrzebują.

Myślałam, że powieść będzie lepsza. Pozbawiona jest akcji, wycieczka do Zachodniej Wirginii okazuje się nieciekawa i za dużo tu scen związanych z całowaniem się itp. Tylko czasami można natknąć się na coś humorystycznego. Często denerwowała mnie Mia, ponieważ prawie ciągle narzekała na tę wycieczkę i pracę. Polecam tylko tym, którzy lubią serię Pamiętnik księżniczki - inni nie znajdą w tej książce nic ciekawego.

3 komentarze:

  1. Całą serię "przerobiłam" jakieś dwa lata temu, ale bez tych "połówek". Teraz widzę, że chyba dobrze zrobiłam, kiedy je sobie odpuściłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam na nią najmniejszej ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja siostra uwielbiała kiedyś tę serię, ale mnie jakoś nigdy nie ciągnęło, natomiast film był fajny :)

    OdpowiedzUsuń

Uwielbiam długie komentarze, dlatego postaraj się napisać coś więcej niż tylko "przeczytam", "nie przeczytam" albo "brzmi super", a wtedy z pewnością Cię zauważę. :-)

Dziękuję za każdy komentarz!