czwartek, 17 maja 2012

Andrzej Maleszka "Magiczne drzewo. Czerwone krzesło"

Autor: Andrzej Maleszka
Tytuł: Magiczne drzewo. Czerwone krzesło
Wydawnictwo: Znak
Rok wydania: 2009

Czy chcielibyście mieć jakąś magiczną moc? Na przykład czytać w myślach, podróżować lub być niczym Harry Potter? Wtedy byłoby genialnie. Wyobraźcie sobie teraz, że jesteście posiadaczami magicznego przedmiotu, dzięki któremu możecie "wyczarować". Poznajcie historię... pewnego krzesła :)

Pewnego wieczoru szalała wielka burza. Niszczyła prawie wszystko. Zniszczeniu uległ także potężny, stary dąb. Jednak te drzewo nie było zwyczajne. Miało dużą moc zaklętą w sobie. Niestety, ludzie pocięli go na kawałki, drewno zawieźli do stolarń i powstało z niego wiele różnych rzeczy. Jednak nikt nie wiedział, że w każdym przedmiocie drzemie cząsteczka magii. Tak też powstało czerwone krzesło.

Magiczne krzesło odkryło rodzeństwo - Filip, Tośka i Kuki. Na początku nie wiedzieli, że jest czarodziejskie. Dopiero pewne zdarzenie sprawiło, że odkryli tę "tajemnicę". Ale nie tylko oni. Ktoś dobrze wie, że takie krzesło może stać się źródłem dobrobytu... Czy dzieciom uda się zatrzymać magiczny przedmiot?

Książkę zdobią w środku rysunki, po części kadry z filmu.

Powieść... taka sobie. No akcja jest, ale... Wytłumaczę to tak: czyta się, czyta, czyta, czyta i... koniec. I wielkie rozczarowanie. Nie było takiego wielkiego "BUM" na zakończeniu, żebym była zachwycona tą książką. Jednak może teraz jestem za stara na takie książki (cóż, kilka lat temu ją czytałam i mi się podobała... Gusta się zmieniają z roku na rok, jak widać). Cóż, ale jeśli macie kogoś młodszego w rodzinie - polecam. Szczególnie fanom magii i tajemniczych rzeczy...

3 komentarze:

  1. Widziałam film, ale po książkę i tak nie zamierzałam sięgać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie widziałam, nie czytałam, nie zamierzam.

    OdpowiedzUsuń

Uwielbiam długie komentarze, dlatego postaraj się napisać coś więcej niż tylko "przeczytam", "nie przeczytam" albo "brzmi super", a wtedy z pewnością Cię zauważę. :-)

Dziękuję za każdy komentarz!