sobota, 12 maja 2012

Lisi Harrison "Monster High. Upiór z sąsiedztwa"

Autor: Lisi Harrison
Tytuł: Monster High. Upiór z sąsiedztwa
Wydawnictwo: Bukowy Las
Rok wydania: 2011
"Upiór z sąsiedztwa" to drugi tom serii o potworach należących do związku RAD-u. Pierwszą część już recenzowałam: patrzcie → tutaj. Kiedy dowiedziałam się, że wydawnictwo Bukowy Las wydało kolejną porcję niesamowitych przygód potworów i pojawiła się ona błyskawicznie w Empiku, skakałam z radości. Upragnioną część dostałam od mojej starszej Siostry w prezencie pod choinkę. Po kilku dniach lub tygodniach (już nie pamiętam ;D) zaczęłam czytać powieść, lecz poprzestałam na pierwszym rozdziale (nawet go nie kończąc) - sama nie wiem, czemu. Może dlatego, że rozdział trochę mnie znudził i dlatego, że nie miałam zbytnio wiele czasu (nauka, gra na gitarze...). Zaś na początku kwietnia bieżącego roku przeczytałam pierwszą część, ponieważ postanowiłam czytać całą serię od początku (na wakacjach 2011 roku przerobiłam właśnie pierwszy raz "Upiorną szkołę").

Cleopatra de Nile - w skrócie Cleo - to ładna i królująca na szkolnych korytarzach dziewczyna. Przepraszam, chciałam napisać... mumia. Mieszka w wielkim domu, posiada siedem kotów i ma własnych służących. Niedługo po pewnym incydencie z Frankie Stein - jeżeli czytaliście pierwszą część, na pewno wiecie, o co mi chodzi z tym incydentem ;) - Cleo ma wziąć udział w sesji zdjęciowej organizowanej przez czasopismo "Teen Vogue". Czy to nie wspaniała wiadomość? Dziewczyna jest podekscytowana. Do udziału w sesji Egipcjanka zachęca także swoje przyjaciółki.

Czy Cleo jednak poradzi sobie, nie zwracając uwagi na to, że teraz to o Frankie i Melody jest głośno? Owa dwójka dziewczyn zamierza nakręcić film, opowiadający o...
... nie, tego Wam nie zdradzę! ;))

Co potoczy się dalej? Jak się uda sesja? I o co chodzi z tym filmem? Na te i na nurtujące Was pytania znajdziecie odpowiedź w tej oto książce!

Kiedy czytałam pierwszy rozdział "Upiora z sąsiedztwa", pomyślałam, że ta część jest o wiele bardziej nie ciekawsza od pierwszej. Jednak wraz z kolejnymi historiami bohaterów zrozumiałam, że się myliłam. Książka jest świetna. Później akcja nabiera tempa. Podczas czytania trudno było mi się od niej oderwać. Przygody dziewczyn poznajemy raz z punktu widzenia Cleo, raz Melody, a innym razem Frankie. I tak po kolei. Wciągająca jest ta książka - mówię Wam! ;) A jej zakończenie bardzo tajemnicze...

Polecam każdemu bez wyjątku. I nie bez powodu daję ocenę: 7/10.

11 komentarzy:

  1. Tom pierwszy mam na półce (nadal zresztą nieprzeczytany...), a widzę, że powinnam się za niego jakoś szybko zabrać. Może w wakacje? A tak na marginesie, czy tylko ja odliczam dni?

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam pierwszą część i bardzo mi się podobała, ale jak na razie mam wiele innych książek do kupienia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że oceniasz bardzo wysoko. Nie wiem jednak czy to oby na pewno nie jest bardziej dla dziewczyn. Coś mnie odpycha od tej lektury :< Mooże zacznę ale nie jestem pewien. Zresztą w razie czego muszę pierwszą część najpierw przeczytać xd
    Zapraszam do siebie. ExtinctDreams. Pozdrawiam, Avenix.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam, całkiem przyjemna książka, ale bez żadnej rewelacji.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja lubię tę serię! Mam sentyment ogromny i trzy części na półce. :>

    OdpowiedzUsuń
  6. Książki nie czytałam ale na pewno po nią sięgnę przy najbliższej okazji.Twoja recenzja zachęciła mnie do przeczytania tej książki.Dodałam się do obserwowanych ponieważ bardzo podoba mi się Twój język i styl pisania recenzji.Jeśli chcesz dodać się do obserwowanych u mnie będzie mi bardzo miło.Serdecznie zapraszam na:
    www.in-world-book.blogspot.com
    Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na kolejną recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Skoro tak bardzo zachwalasz tę książkę, to muszę ją poznać sama osobiście. Mam nadzieję, że mnie również ona urzeknie, ale to czas już pokaże.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Trzy tomy u nas na półce zalegają, ja dopiero jeden tom przeczytałam, a Ty już drugi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz! :) To czytaj, czytaj.. ^^

      Usuń

Uwielbiam długie komentarze, dlatego postaraj się napisać coś więcej niż tylko "przeczytam", "nie przeczytam" albo "brzmi super", a wtedy z pewnością Cię zauważę. :-)

Dziękuję za każdy komentarz!