sobota, 26 maja 2012

Tove Jansson "Mądrości z Doliny Muminków. Wszystko, co dobre dla brzuszka, jest miłe"

Autor: Tove Jansson
Tytuł: Mądrości z Doliny Muminków. Wszystko, co dobre dla brzuszka, jest miłe.
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Rok wydania: 2008

Każdy z nas na pewno wie, kim są Muminki. Te sympatyczne, miłe stworki rodem z Finlandii zostały stworzone przez Tove Jansson, fińską, aczkolwiek szwedzkojęzyczną pisarkę. Mi najbardziej z wszystkich bohaterów "muminkowej krainy" do gustu przypadła postać Małej Mi - najbardziej wygadanej mistrzyni "ciętych ripost", dziewczynki z charakterkiem i poczuciem humoru ;)

W niniejszej książeczce znajduje się całe mnóstwo cytatów z różnych części przygód Muminków i ich przyjaciół. Fragmenty te pochodzą z następujących tomików:
  • Kometa nad Doliną Muminków
  • W Dolinie Muminków
  • Pamiętniki Tatusia Muminka
  • Lato Muminków
  • Zima Muminków
  • Opowiadania z Doliny Muminków
  • Tatuś Muminka i Morze
  • Dolina Muminków w listopadzie
 Przytaczane cytaty są zabawne (na przykład, kiedy jest mowa o bojaźliwym Ryjku), ale większość napisana została w sposób dość filozoficzny. Dzięki temu można zastanowić się nad sensem wielu spraw. Niektórych cytatów jednak, niestety, nie mogłam zrozumieć. Nie wiem też dlaczego, ale ciągle Ryjek mylił mi się z Paszczakiem :P

Książeczkę dopełniają znakomite ilustracje, które dodają jej uroku. Bardzo lubię muminkowe rysunki. Uważam, że dobra oprawa graficzna to zdecydowany plus dla każdej publikacji.

Wydanie jest małe, dzięki czemu może zmieścić się w torbie podczas podróży. Książeczka jest idealna na wolne chwile przy kubku ciepłej herbaty w zimowe wieczory.

    12 komentarzy:

    1. Może kiedyś, bo teraz nie za bardzo mam czas.

      OdpowiedzUsuń
    2. Nie lubię muminków - jak byłam mała, to się tej bajki bałam :(

      OdpowiedzUsuń
    3. uwielbiam Muminki, moja ulubiona bajka z dzieciństwa do której czasem nawet teraz wracam :)

      OdpowiedzUsuń
    4. Muminki *.* Te cytaty faktycznie są świetne :)

      OdpowiedzUsuń
    5. Szczerze mówiąc nigdy nie przepadałam za Muminkami - lubiłam w nich tylko i wyłącznie Włóczykija ;)

      OdpowiedzUsuń
    6. Chyba jednak sobie odpuszczę;)

      OdpowiedzUsuń
    7. Kocham Włóczykija! ;D Moja wiczna miłość. Pozycja ciekawa, przyznam nie czytałam.
      Serdecznei zapraszam do mnie na nowego posta :)):
      http://zirtael-bibliomaniak.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    8. Chyba nie przeczytam :< Mam dużo innych książek w planach a tak naprawdę niezbyt przepadałem za Muminkami XD
      Przy okazji, u mnie nowa recenzja. Pozdrawiam :33

      OdpowiedzUsuń
    9. Dobrze wspominam Muminki :). Gdybym znała jakiegoś muminkowego fana z chęcią sprezentowałabym mu taką książeczkę, cytat rzeczywiście jest ciekawy i prawdziwy :).

      OdpowiedzUsuń
    10. W dzieciństwie uwielbiałam oglądać Muminki, więc chętnie do nich wrócę w wersji papierowej.

      OdpowiedzUsuń
    11. Muminki darzę miłością totalną i absolutną. pewnie całą ich serię przeczytam jeszcze ze 100 razy ;)

      OdpowiedzUsuń
    12. Ohhh Muminki obok smerfów, jedna z moich ulubionych bajek z dzieciństwa :D

      Pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń

    Uwielbiam długie komentarze, dlatego postaraj się napisać coś więcej niż tylko "przeczytam", "nie przeczytam" albo "brzmi super", a wtedy z pewnością Cię zauważę. :-)

    Dziękuję za każdy komentarz!