sobota, 2 czerwca 2012

"Japonia. Cuda świata. 100 kultowych rzeczy, zjawisk, miejsc"

Autor: [praca zbiorowa]
Tytuł: Japonia. Cuda świata. 100 kultowych rzeczy, zjawisk, miejsc
Wydawnictwo: New Media Concept
Rok wydania: 2008

Japonia czyli inaczej Kraj Kwitnącej Wiśni. Państwo znane z tradycyjnego sushi, sztuk walki (karate, judo...) lub bonsai - malutkich drzewek hodowanych w doniczkach. Są jeszcze gejsze, kimona, origami... Dużo tego! Jeżeli chcecie się dowiedzieć, co jeszcze kryje w sobie Japonia, zachęcam Was do przeczytania tej książki - nie pożałujecie!

"Japonia. Cuda świata..." to zbiór wszelkich ciekawostek na temat tego kraju. Poznajemy różne miejsca, zwyczaje, obrzędy oraz ulubione zajęcia mieszkańców. Dowiemy się, jaki jest najwyższy budynek, jak wygląda ceremonia parzenia herbaty i jaka jest roślinność w Japonii. Dzięki kolorowemu wydaniu książka wydaje się bardziej ciekawa. Tę pozycję podzielono na kilka części o różnej tematyce. Opisane są niektóre parki narodowe, lasy i jeziora. Najciekawszym parkiem wydał mi się Park Narodowy Daisetsuzan - obok opisu znajduje się piękna fotografia przedstawiająca wodospad. Wraz z kolejnymi stronami odkrywamy, że Japończycy to także zwykli ludzie - od nas różnią ich tylko skośne oczy, język, którym się posługują oraz zwyczaje i święta. Podobnie jak my, używają telefonów komórkowych i żyją bardzo nowocześnie. Jeden zwyczaj mnie rozbawił... Jest to Sentō, czyli japońska publiczna kąpiel. Oczywiście używana w dawnych czasach, ale czasami Japończycy powracają do dawnego zwyczaju... Ja nie wyobrażam sobie, żebym mogła myć się w miejscu publicznym... Ale jak widać oni nic sobie z tego nie robią. Chcecie poznać więcej szczegółów na temat tych niezwykłych kąpieli? Odsyłam Was do książki ;)

Tę publikację wygrałam kilka lat temu w konkursie. I muszę przyznać, że jestem zadowolona z tej nagrody - bardzo mi się przydała! Wcześniej nawet nie wiedziałam, że Japonia może być taka ciekawa! Najbardziej podoba mi się ceremonia parzenia herbaty, choć podobno jest skomplikowana. Śliczne wydanie i zdjęcia, zachęcą każdego - dużego i małego. Dzięki takim książkom bez problemu pozna się kulturę innych krajów. A do tego mamy tu trochę japońskich słówek, dzięki którym możemy podszkolić ten język ;)

W tej serii wydano jeszcze publikacje o Włoszech, Grecji, Francji, Indiach, Wenezueli, Hiszpanii i całym mnóstwie innych państw - zajrzyjcie i sami poznajcie 100 kultowych rzeczy, zjawisk i miejsc!

15 komentarzy:

  1. Ooo, bzmi naprawdę ciekawie, a że ostatnio Japonia mnie nieco zainteresowała, ta książka może mi się spodobac ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Japonia mnie intryguje. Szczególnie lubię oglądać japońskie filmy. Są takie magiczne w tej swojej kulturze, dlatego chętnie również poznam powyższe dzieło.

    OdpowiedzUsuń
  3. O, miałam tę pozycję w ręce parę lat temu, już miałam ją kupić, ale oczywiście znalazłam coś pilniejszego... Na pewno w przyszłości po nią sięgnę - wszystko, co związane jest z Japonią jest obiektem mojego zainteresowania :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jako że swego czasu interesowałam się tym krajem, to pozycja obowiązkowa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też jestem zafascynowana tym krajem i lubię czytać tego typu książki. Tragedia, która się wydarzyła w tym państwie napawa smutkiem. Ten piękny kraj tyle stracił...

    Pozdrawiam,
    Józefina

    OdpowiedzUsuń
  6. Japonia od zawsze mnie intrygowała. To jeden z dwóch krajów, które są zauważane przez resztę świata. Być może kiedyś się na tę książkę lub podróż do Japonii zdecyduję.
    Zapraszam również na mojego bloga http://knigiszarikowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj jednak spasuje. Blog dodany do obserwowanych liczę na to samo.

      Usuń
    2. Obserwuję, obserwuję ;)

      Usuń
  7. Hej. Bardzo lubimy z kahoririn Japonię. Nie jestem pewien czy parzenie herbaty by mnie zainteresowało ale jest tam 100 miejsc, zjawisk więc na pewno znalazłbym coś dla siebie :3

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Japonia niezbyt mnie pociąga i interesuje. Chyba jestem jakimś odmieńcem pod tym względem. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. za Japonią i krajami orientu szczególnie nie przepadam, ale za to bardzo lubię herbatę więc rozdział jej poświęcony chętnie przejrzę w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  10. PS Zapomniałam dodać - świetny nowy wygląd bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba trzeba interesować się Japonią. Ja to tak nie za bardzo się nią interesuję.
    Ładny blog ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tę książkę z chęcią bym sobie sprawiła:))

    OdpowiedzUsuń

Uwielbiam długie komentarze, dlatego postaraj się napisać coś więcej niż tylko "przeczytam", "nie przeczytam" albo "brzmi super", a wtedy z pewnością Cię zauważę. :-)

Dziękuję za każdy komentarz!