piątek, 20 lipca 2012

Carrie Austen "Wymarzony chłopiec Julie"

Autor: Carrie Austen
Tytuł: Wymarzony chłopiec Julie
Seria: Baw się z nami
Wydawnictwo: Marba Crown LTD

Julie, Rosie, Becky i Allie - cztery serdeczne przyjaciółki - postanawiają założyć firmę "Baw się z nami" polegającą na organizacji przyjęć urodzinowych dla dzieci. Dziewczyny czerpią z tego mnóstwo korzyści: zarabiają dużo pieniędzy, ale przede wszystkim same świetnie się bawią, organizując takie imprezy. Ale wspólny interes  może przynieść dużo szkód, od tych najbardziej błahych, jak zwykła kłótnia, aż do tych o koszmarnych skutkach, jak popsucie wymarzonych planów...


Już niedługo szkolna zabawa. Julie i jej najlepsza przyjaciółka Rosie wprost nie mogą się tego doczekać. Dziewczyny rozważają, w co się ubrać i jak umalować. Ale Julie ma mały problem: chciałaby, aby na imprezę zabrał ją wymarzony chłopak, ale sama nie wie, czy ona się mu podoba (typowy problem...). Lecz to nie wszystko: Becky w imieniu całej czwórki (reszta dziewczyn nic o tym nie wiedziała) organizuje przyjęcie dla pewnej dziewczynki w ten sam dzień, kiedy urządzana jest szkolna zabawa! Nie obejdzie się bez kłótni przyjaciółek. A do tego wszystkiego Julie łamie nogę. Gorzej chyba już być nie może...

A jednak - jest gorzej. Chodzi mi o tę książkę. Spójrzcie na tytuł: "Wymarzony chłopiec Julie". Od razu kojarzy się z jakimiś randkami, pierwszymi miłościami itp., itd. No i o tym między innymi jest. Taka typowa historyjka. Książka napisana została z punktu widzenia Julie, bo to o niej opowiada ta część serii. Każdy tom opowiada o innej dziewczynie, a czasami kilka razy pojawia się o tej samej (a wszystkich tomików jest całkiem sporo). A ja myślałam, że będzie dużo humoru, że będzie się z czego pośmiać, a tu... nic. To zwyczajna historyjka, którą się przeczyta w kilka godzin i jeszcze szybciej się o niej zapomni. Porusza typowe problemy niektórych nastolatek (a może i większości), dotyczących zwłaszcza chłopaków, pierwszej miłości, przyjaźni.


Wydanie jest stare, około z 1992 roku, dokładnie nie wiem, bo książkę oddałam do biblioteki. Być może wtedy książki o rozterkach młodych dziewczyn były modne, tak jak dzisiaj powieści o wampirach (choć i o problemach nastolatek nadal często czytamy)? Sama nie wiem, jeszcze mnie wtedy nie było na świecie :) Może niektórym, którzy czytali tę serię książek, się ona spodobała, ale na pewno nie mi. Owszem, miło i przyjemnie się czytało, ale nic więcej. Nie jestem tak bardzo zachwycona ani uradowaną tą powieścią dla nastolatek. Ale jeśli chcecie przeczytać - śmiało! To tylko moja opinia ;)

Zamierzam jeszcze przeczytać kilka książek z tej serii, by dowiedzieć się, czy inne są takie same jak "Wymarzony chłopiec Julie", czyli raczej nieciekawe, czy też może znacznie lepsze i bardziej obfitujące w dobry  humor. Akurat ten tomik to lektura dla tych, którzy nie mają pod ręką nic ciekawego. Zwyczajna książka na jeden wieczór.

8 komentarzy:

  1. Całą tę serię (to znaczy, tak mi się wydaje, bo sporo tomów) czytałam jakieś 5-6 lat temu i wtedy bardzo mi się podobała. Jednak gdybym teraz przeczytała ją ponownie, pewnie nie byłabym nią zachwycona, podobnie jak Ty. Z niektórych książek po prostu się wyrasta... Choć może nadal czułabym do tych historii jakąś sympatię? W końcu, jakby nie patrzeć, można je zaliczyć do książek mojego dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już sam tytuł mnie odrzuca, reszta też. Więc tym razem odpuszczę...

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Być może się skuszę. BArdzo ciekawie się zapowiada :D

    OdpowiedzUsuń
  4. O tej serii nei słyszałam,a le zapowiada się ciekawie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Staram się rezygnować z młodzieżówek, choć wiele się jeszcze trafia. Co do tej lektury, to rezygnuję. Może jakąś inną z tej serii się skuszę. Albo młodsza siostra ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Unikam tego typu książek...

    OdpowiedzUsuń
  7. O tej serii nie słyszałam wcześniej. ;) Jak przeczytasz coś jeszcze to pisz;) jestem ciekawa jak inne pozycje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajna recenzja! :) Kiedyś czytałam parę książek z tej serii ale trudno je było zdobyć. Wypożyczałam je z biblioteki podobnie jak Ty, ale nie było zbyt dużo tych części. może gdyby wydali je na nowo, dostęp byłby łatwiejszy, ale chyba tego nie planują.

    Znasz może jakieś ciekawe książki dla przedziału wiekowego 12-17 lat? :)) Byłabym wdzięczna za odpowiedź, pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń

Uwielbiam długie komentarze, dlatego postaraj się napisać coś więcej niż tylko "przeczytam", "nie przeczytam" albo "brzmi super", a wtedy z pewnością Cię zauważę. :-)

Dziękuję za każdy komentarz!