czwartek, 30 sierpnia 2012

Dawne cywilizacje. Egipcjanie ● Grecy ● Rzymianie ● Wikingowie


Autor: praca zbiorowa
Tytuł: Dawne cywilizacje. Egipcjanie ● Grecy ● Rzymianie ● Wikingowie
Wydawnictwo: SBM
Rok wydania: 2007

Interesowałam się starożytnością, odkąd pamiętam. Kiedy byłam młodsza, zbierałam wszystko, co wiązało się  zwłaszcza ze starożytnym Egiptem - wycinki z gazet, figurki bogów, artykuły, plakaty. Z przykrością muszę stwierdzić, że z moich pokaźnych zbiorów nie zostało już absolutnie nic. Wszystko, co z papieru zostało oddane na makulaturę, wszystko, co z plastiku (figurki) - po prostu wyrzucone do śmietnika. Ogromnie mi tego żal, bo zbierałam te przedmioty z poczuciem, że za parę lat uzbiera się z tego pokaźna kolekcja, którą może pokażą w telewizji (hahaha :-D), a tu... klops.

Fascynacja starożytną kulturą musiała czymś zaowocować, i tak się stało. Dobrze sobie radziłam na lekcjach historii, kiedy omawiane były te zagadnienia, natomiast z pozostałymi było nieco trudniej... ;) Dobra, dość już tej prywaty, powinnam raczej skupić się na książce, a nie na życiu osobistym, bo to nie jest blogasek opowiadający o codziennych perypetiach.

Książka obfituje w wiele przydatnych i ciekawych informacji o starożytnych cywilizacjach Egiptu, Rzymu, Grecji i Wikingów. Jest podzielona na cztery części, z której każda opowiada o danej kulturze. Dowiedziałam się wielu interesujących rzeczy, dzięki którym będę mogła błysnąć na lekcjach historii. Całości dopełniają świetne ilustracje i masa zdjęć, przez co książka nabiera autentyczności. A czego można dowiedzieć się z tej niezwykłej publikacji? Między innymi jak wyglądało domostwo wikingów, jakie wynalazki stworzyli Rzymianie, a jakie Grecy... Poznamy religię, życie codzienne, kulturę i zwyczaje dawnych cywilizacji. A wszystko to napisane przystępnym językiem i, jak to mówią, krótko i na temat. Publikacja nie nudzi i na pewno spodoba się wszystkim miłośnikom historii, starożytności a także tym, którzy mają ochotę na książkową podróż w czasie! Polecam!

6 komentarzy:

  1. O, to może być ciekawa lektura! Będę ją miała na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeglądałam tę książkę wyrywkowo, pobieżnie, bo nie widziałam sensu w tym, żeby czytać ją całą (chociaż tekstu niewiele, więcej ilustracji). Ale bardzo mi się podobała. A zresztą wiesz, bo wszystko, co starożytne podbija moje serce ;) ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. A właśnie przeczytałam inną książkę na temat antyku, mianowicie "tajemnice i sensacje świata antycznego" pana Kopra. Jeśli interesuje Cię ta tematyka to polecam. Bardzo przyjemne w odbiorze eseje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam starożytność, dlatego bardzo chętnie sięgnę po tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam, że interesuję się dawnymi cywilizacjami, a szczególnie tradycjami ludności. ;))
    Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Uwielbiam długie komentarze, dlatego postaraj się napisać coś więcej niż tylko "przeczytam", "nie przeczytam" albo "brzmi super", a wtedy z pewnością Cię zauważę. :-)

Dziękuję za każdy komentarz!