sobota, 29 grudnia 2012

Amanda Hocking "Trylle. Rozdarta"

Autor: Amanda Hocking
Tytuł: Rozdarta
Seria: Trylle
Wydawnictwo: Amber
Rok wydania: 2012

Niedawno miałam okazję zapoznać się z pierwszą częścią świetnej trylogii TrylleZamieniona wypadła bardzo dobrze, jak już pisałam w recenzji, a samą książkę dodałam do listy ulubionych. Jak z drugim tomem? Czy również mnie oczarował?

Wendy Everly w końcu dowiedziała się kim naprawdę jest, z jakiego świata pochodzi. To jednak nie daje jej spokoju. Nie podoba jej się świat Trylli, ciągle tęskni za swoim bratem i ciotką. Dziewczyna postanawia uciec. Lecz w świecie ludzi także nie może sobie poradzić. Nadal myśli o Finnie, który został wygnany ze świata Trylli, za to, że kochał Wendy. Główna bohaterka nie może pogodzić się z tym, że zostawiła innych, którzy potrzebują jej pomocy. Który świat wybierze Wendy? I czy to będzie dobra decyzja...?

Nie będę się zbytnio rozpisywać, ponieważ Rozdarta podobała mi się równie jak Zamieniona, a może nawet bardziej. Więcej tu wartkiej akcji. Autorka ma lekkie pióro, jej styl pisania bardzo mi się podoba. Podczas czytania Rozdartej nie nudziłam się, bo dużo się działo. Spodobało mi się to, jak autorka wykreowała świat Trylli. To oryginalnie stworzona rzeczywistość, a świat ten oczarowuje. Amanda Hocking dokładnie wszystko opisywała, np. ogród, i to w taki sposób, że aż chciałoby się w nim znaleźć. Jeśli chodzi o bohaterów, niektórzy wydali mi się bardziej dojrzali, niż w pierwszej części. Doszło też kilka nowych postaci, na przykład Loki - markiz Vittra, którego polubiłam poniekąd ze względu na niektóre swoje zabawne wypowiedzi.

Słyszałam, że niedługo ma powstać film na podstawie tej trylogii. Chętnie się wybiorę do kina i zobaczę, czy film będzie równie ciekawy jak książka :)


Trylogia Trylle
Zamieniona | Rozdarta | Przywrócona

7 komentarzy:

  1. Marzy mi się cała trylogia :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dwa tony już za mną i ... polubiłam ten cykl:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chcę zapoznać się z tym cyklem, bo zbiera coraz lepsze recenzje ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z chęcią zapoznam się z tą serią, ale zacznę od pierwszej części :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Po Twojej recenzji chyba będę musiała nadrobić całą serię :) Całe szczęście, że pierwsza część stoi u mnie na półce!

    OdpowiedzUsuń
  6. Niespecjalnie mnie ta seria przekonuje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam już kiedyś o tej książce, a Ty mnie do niej jeszcze bardziej przekonałaś ;) Będę musiała jej poszukac, bo zapowiada się naprawdę interesująca lektura :) Świetna recenzja i blog - będę odwiedzać :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie :3

    OdpowiedzUsuń

Uwielbiam długie komentarze, dlatego postaraj się napisać coś więcej niż tylko "przeczytam", "nie przeczytam" albo "brzmi super", a wtedy z pewnością Cię zauważę. :-)

Dziękuję za każdy komentarz!