niedziela, 16 grudnia 2012

NewScientist, red. Mick O'Hare - Czy niedźwiedzie polarne czują się samotne?

Autor: NewScientist, red. Mick O'Hare
Tytuł: Czy niedźwiedzie polarne czują się samotne? i 101 innych intrygujących pytań
Wydawnictwo: Insignis Media
Rok wydania: 2009

Pamiętacie recenzowaną przeze mnie niedawno książkę Dlaczego pingwinom nie zamarzają stopy? Bardzo mi się spodobała, o czym już pewnie wiecie, a dzisiaj przed Wami opinia o drugiej części tego światowego bestsellera.

Kolejny raz Mick O'Hare serwuje nam porcję pytań nurtujących czytelników pisma "NewScientist" i odpowiedzi na nie. Czytanie tej książki to doskonała zabawa, a jednocześnie sposób na... przyswojenie wiedzy! Bardzo lubię poznawać takie książki, dzięki nim dowiaduję się więcej o otaczającym nas świecie, występujących zjawiskach i tym podobnych. Zagadnienia omawianie w niniejszej publikacji są przeróżne: od pytania, czemu kapsle mają 21 ząbków, przez kwestię sekretu wiecznej młodości, po przypuszczenia, co stałoby się z wypuszczonym w kosmos napełnionym helem balonem.

Ta książka to prawdziwa kopalnia wiedzy. Nie nudziłam się, czytając ją. Powiem więcej - spędziłam z nią naprawdę miły czas! Każdy znajdzie w niej coś dla siebie, dlatego dobrym pomysłem może być podarowanie tej książki komuś w prezencie gwiazdkowym - po wspólnej wieczerzy, po odśpiewaniu kolęd, gdy nadejdzie pora odpakowania podarków, w rodzinnym gronie poczytacie jej fragmenty. Dobra zabawa gwarantowana! :) Natomiast ja niecierpliwie wypatruję okazji, by zapoznać się z dwoma pozostałymi książkami z tej serii - mam nadzieję, że będą równie ciekawe, a przy okazji zabawne, co jej poprzedniczki :)

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłego wieczoru!

3 komentarze:

  1. Jednak nie dla mnie. Mam dosłownie górę książek do przeczytania, a ta jakoś mnie szczególnie nie interesuje :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że faktycznie, ciekawa jest ta książka! I fragmentami naprawdę bardzo zabawna :)

    OdpowiedzUsuń

Uwielbiam długie komentarze, dlatego postaraj się napisać coś więcej niż tylko "przeczytam", "nie przeczytam" albo "brzmi super", a wtedy z pewnością Cię zauważę. :-)

Dziękuję za każdy komentarz!