wtorek, 5 lutego 2013

Luca Caioli "Ronaldo. Obsesja doskonałości"

Autor: Luca Caioli
Tytuł: Ronaldo. Obsesja doskonałości
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Rok wydania: 2012

Dzisiaj mamy piąty dzień lutego. Dlaczego Wam to mówię, skoro i tak każdy wie, jaka jest data? Otóż dlatego, że właśnie tego dnia urodziny obchodzi bardzo znany piłkarz, o którym słyszeli niemal wszyscy ludzie. Tak, tak, chodzi o Cristiano Ronaldo (chociaż ja też mam dzisiaj urodziny, hehe). Z tej właśnie okazji chciałam napisać recenzję biografii tego piłkarza. Więc, zaczynajmy... ;)

Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro, bo tak brzmi pełne imię i nazwisko piłkarza, przyszedł na świat piątego lutego 1985 roku w Portugalii. Mały Cris już od małego nie rozstawał się z piłką. Dziś jest jednym z najbardziej znanych piłkarzy na świecie. To dzięki dużej pracy oraz niepoddawaniu się, nawet po porażce. Dzięki swojej rodzinie oraz przyjaciołom, a także własnemu zapałowi, dał radę. W 2003 roku CR7 zaczął grać w angielskim klubie Manchester United z numerem siedem, co musiało być pewnym zaszczytem, ponieważ kiedyś ten numer nosili również inni znani piłkarze, między innymi David Beckham. Od 2009 roku do chwili obecnej Cristiano gra w Realu Madryt i bardzo dobrze się spisuje :)

Biografia sławnego sportowca została ciekawie wydana. W środku jest dużo zdjęć, kilka jest jeszcze z wcześniejszych lat - jako dziecko, nastolatek, czy w barwach MU. Oprócz fotografii, zamieszczonych jest wiele cytatów piłkarza. Format publikacji nie jest mały, lecz z łatwością zmieści się na półce :) O Cristiano Ronaldo autor pisze bardzo szczegółowo, wcale nie przynudza. Dzięki temu o CR7 możemy bardzo dużo się dowiedzieć. Zdaje się, że podczas tych wszystkich wydarzeń związanych ze sportowcem, autor jest ich świadkiem. Jakby stał obok. Opisał to bardzo dokładnie.

Ja bardzo lubię Cristiano Ronaldo oraz klub, w którym gra - Real Madryt. Gdy jest okazja oraz czas, z chęcią oglądam ich mecze (widzieliście ostatni z Barceloną? Cieszyłam się niezmiernie z gola Królewskich! <3) oraz jestem ciekawa tego, co w trawie (a może raczej: na murawie? ;)) piszczy na temat sportowców z tego właśnie klubu. Dlatego właśnie sięgnęłam po tę biografię - aby dowiedzieć się jak najwięcej o jednym z moich ulubionych piłkarzy. I wiele, wiele ciekawostek się dowiedziałam! Jest to już druga biografia (pierwsza - Anastasi. Krasnal, który stał się gigantem) wydawnictwa Sine Qua Non, po którą sięgnęłam i która mi się podoba. W tej publikacji można przeczytać wiele ciekawych rzeczy o Cristiano i nie tylko o nim!

Polecam! :)

9 komentarzy:

  1. Również polecam tą biografię :D Wszystkiego Najlepszego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam styl gry Cristiano Ronaldo. Lubię też go za to, że jest bardzo ambitny. Książka wprost dla mnie. (:
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tę biografię CR7, bardzo mi się podobała. Samego piłkarza również lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. na piłce się nie znam, ale pan Ronaldo kojarzy mi się tylko z jego metroseksualizmem. Ale recenzja bardzo mi się podoba ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Osobiście nie interesuje się piłką nożną, ale mój kuzyn tak, więc jemu wspomnę o tej książce.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię biografie, ale nie interesuję się piłką nożną, ani samym Ronaldem, więc raczej nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem bardzo ciekawa tej pozycji, bo różnie o osobie Christiano się mówi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. według mnie CR7 to nie tylko najlepszy piłkarz,ale i wielki człowiek o wielkim sercu

    OdpowiedzUsuń

Uwielbiam długie komentarze, dlatego postaraj się napisać coś więcej niż tylko "przeczytam", "nie przeczytam" albo "brzmi super", a wtedy z pewnością Cię zauważę. :-)

Dziękuję za każdy komentarz!