sobota, 9 lutego 2013

Rachel Renée Russel "Dzienniki Nikki. Chcę zostać gwiazdą!"

Autor: Rachel Renée Russell
Tytuł: Chcę zostać gwiazdą!
Seria: Dzienniki Nikki
Wydawnictwo: Akapit Press
Rok wydania: 2012

Nikki Maxwell jest najbardziej zwariowaną, na szczęście w tym pozytywnym sensie, dziewczyną w szkole. Ma dwie najlepsze przyjaciółki, Chloe i Zoey, oraz wroga - MacKenzie Hollister. Nikki opisuje swoje przygody w pamiętniku. Tym razem dziewczyna zamierza wystąpić w konkursie talentów. Chce zgłosić siebie oraz swoich przyjaciół do zawodów jako zespół muzyczny. Jednak MacKenzie robi wszystko, aby jej przeszkodzić i nie dopuścić Nikki do uczestnictwa w konkursie.

Chcę zostać gwiazdą! to trzecia część znanej serii Dzienniki Nikki. Kiedyś, kiedyś zamierzałam przeczytać pierwszą część tego cyklu, ale nie było okazji. Niedawno trzeci tom znalazł się w bibliotece - więc z chęcią go wypożyczyłam i sięgnęłam.

Książka jest w formie pamiętnika, w którym swoje losy opisuje główna bohaterka. Lubię powieści z tego gatunku, ponieważ szybko się je czyta; jakoś tak ostatnio zaczęłam często po nie sięgać. Jednak to wydanie zbytnio mi się nie podoba. Zdania są różnej wielkości, druk rozstrzelony, dużo słów wyróżnia się, bo pisane są wielkimi literami, wskutek czego treść się plącze, a ja nie mogłam się skupić na czytaniu. Rysunków jest masa. No właśnie - niektóre są ładne, ale większość z nich wcale mi się nie podoba. Kilka jest śmiesznych, owszem, ale według mnie niektóre są zbędne... Na pierwszy rzut oka książka wydaje się gruba, ale tak naprawdę szybko się ją czyta. Główna bohaterka, Nikki, wydała mi się strasznie pokręcona (no, ale skoro sama uważa, że taka jest...) i bardzo dziecinna. Jej wypowiedzi w tym pamiętniku aż wzbudzały litość. Fabuła jest dość typowa - główna bohaterka, która chce spełnić swoje marzenie, dwie przyjaciółki, wróg... Ach, tak, i jeszcze chłopak, do którego główna bohaterka wzdycha i nie potrafi okazać swojej miłości... Litości, przecież to już tyle razy było!

Jednak znalazłam kilka plusów. Na szczęście! Autorka poprzez treść chce nam przekazać to, że nie możemy się szybko poddawać, że warto walczyć o zrealizowanie swoich marzeń. Nie powinniśmy również przejmować się brakiem wsparcia innych osób. Ponadto kilka wątków jest naprawdę ciekawych i zabawnych - choć niestety, nie wszystkie.

Książka powinna spodobać się dziewczynkom w wieku 10-12 lat. Starsze (jak ja) nie mają tu czego szukać...

4 komentarze:

  1. Raczej nie sięgnę, za stara jestem :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecę ją koleżance, która ma córkę w takim wieku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej nie jest to książka dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Uwielbiam długie komentarze, dlatego postaraj się napisać coś więcej niż tylko "przeczytam", "nie przeczytam" albo "brzmi super", a wtedy z pewnością Cię zauważę. :-)

Dziękuję za każdy komentarz!