wtorek, 30 kwietnia 2013

Beata Pawlikowska "Rozmówki. Włoski"

Autor: Beata Pawlikowska
Tytuł: Rozmówki. Włoski
Wydawnictwo: G+J
Rok wydania: 2013

Włochy są krajem bardzo pięknym, do którego chciałabym kiedyś pojechać. Powoli zaczynam uczyć się języka włoskiego i znam już parę słówek. Ponadto kocham włoską siatkówkę, więc mam dodatkowy pretekst, żeby umieć trochę ten język. A języki obce znać trzeba. Bo jak, bez nich, w dzisiejszych czasach, dogadać się z obcokrajowcami czy dostać pracę? No właśnie - i tu zaczynają się problemy. Dlatego ja zamierzam zacząć uczyć się więcej języka angielskiego, no i oczywiście - jak wspomniałam wcześniej - włoskiego. Używam jednak mało podręczników i poradników, ale chcę to zmienić. Pierwszą taką publikacją, którą zaczęłam używać do nauki, jest książka Beaty Pawlikowskiej Rozmówki. Włoski. Jak już wiecie, niedawno recenzowałam poradnik, napisany właśnie przez tą autorkę, a mianowicie W dżungli podświadomości. Lubię jej książki, bo są i ciekawe, a przy okazji czegoś nauczą.

Książka liczy ponad siedemdziesiąt krótkich rozdziałów (każdy z nich dotyczy innego zagadnienia), w których po jednej stronie znajduje się zdanie po polsku, a po prawej to samo, tyle że po włosku. Pod wyrażeniem jest podana wymowa oraz zaznaczenie, na jaką sylabę pada akcent. Jej, to bardzo dobrze, ponieważ właśnie dzięki temu będę wiedziała, jak wypowiedzieć dane zdanie! W każdym z rozdziałów podane są popularne lub rzadziej używane wyrażenia. Powiem Wam, że większość z nich jest bardzo zabawna oraz idealnie dopasowana do jakiejś sytuacji. Oprócz zdań, są też pojedyncze słówka i wyrażenia. Całość jest naprawdę genialna! Na końcu znajduje się indeks, w którym podane są wszystkie kategorie, więc bez problemu można znaleźć to, czego się szuka. Na samym końcu książki, na żółtych stronach, umieszczone są najczęściej używane zwroty i słowa. To również jest przydatne, bo jeśli chcemy nauczyć się tylko podstawowych wypowiedzi, możemy zajrzeć właśnie na te kartki.

Podoba mi się wydanie, gdyż szata graficzna jest bardzo kolorowa i okładka rzuca się w oczy - oczywiście w tym pozytywnym sensie, bowiem przykuwa uwagę. Książkę ozdabiają rysunki wykonane przez autorkę, które są bardzo zabawne, przynajmniej dla mnie. Publikacja jest dosyć gruba, bo liczy ponad czterysta stron, ale to dobrze, bo zawiera wszystko to, co chciałabym w podobnej książce widzieć.

Książek z serii Rozmówki jest do wyboru, do koloru. Bowiem Beata Pawlikowska oprócz rozmówek włoskich również pięć poradników do nauki innych języków: angielskiego, niemieckiego, hiszpańskiego, francuskiego oraz rosyjskiego. Osobiście uważam te rozmówki za jedne z najlepszych, jakie obecnie istnieją na rynku. Niebanalna, zabawna forma, obfitość materiału, a na dodatek możliwość odsłuchania wymowy wybranych słówek - to wszystko sprawia, że Rozmówki Beaty Pawlikowskiej jak najbardziej polecam!

Egzemplarz do recenzji otrzymałam od Wydawnictwa G+J. Bardzo dziękuję!


6 komentarzy:

  1. Mam prawie tę samą książkę - tyle, że z j. angielskiego. Również bardzo mi się podoba;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Włoskiego wprawdzie się nie uczę i w najbliższym czasie nie zamierzam, ale rozmówki angielskie chętnie poszukam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Włoski mnie nie kręci, ale może kiedyś?

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo praktyczna książka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Te rozmówki to coś dla mnie, jak najbardziej! Uczę się włoskiego, ale bardziej sama, niż w szkole (choć z nauki na lekcjach w szkole też dużo wynoszę XD), bo łatwiej mi tę wiedzę przyswoić metodami takimi jak nauka z fiszek czy podobnych jak ta książek.

    Włoska siatkówka - no tak... <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Po raz pierwszy widzę Beatę Pawlikowską w roli autorki takiego poradnika. No ale nie dziwię się, skoro zwiedziła prawie cały świat, to i poznała języki świata. Książka praktyczna i zapewne potrzebna tym, którzy chcą nauczyć się innych języków.

    OdpowiedzUsuń

Uwielbiam długie komentarze, dlatego postaraj się napisać coś więcej niż tylko "przeczytam", "nie przeczytam" albo "brzmi super", a wtedy z pewnością Cię zauważę. :-)

Dziękuję za każdy komentarz!