piątek, 16 sierpnia 2013

Muzyczny Kącik #1 - Enej "Folkhorod" & One Direction "Take me home"

Książki, herbatka i ja słynie głównie z książek. Ha, słynie to dość mocne słowo. Powiem, a raczej napiszę tak: na moim blogu jest mowa raczej o literaturze, filmy czy muzyka pojawiają się tu rzadziej. Rzadko. Bardzo rzadko. Ba, takich rzeczy ani widu, ani słychu! A szkoda. Nie tylko książkami żyję, muzykę lubię, filmy również. Dlatego więc postanowiłam założyć swój własny cykl, coś innego niż książki, a mianowicie Muzyczny Kącik.

Dzisiaj na językach będą zespoły. Dwa zespoły, które darzę ogromną sympatią. Zespół polski oraz brytyjsko-irlandzki. Tytuł posta pewnie już Wam zdradził, o jakich mowa, ale co tam.


Folkhorod, Enej

Enej. Enej bardzo lubię. Mają świetne piosenki, grają świetną muzykę, ogólnie są świetni. Nie dziwię się, że wygrali pierwszą edycję Must Be the Music. Na koncercie Eneju byłam, posłuchałam, zachwyciłam się jeszcze bardziej i - bum! - chciałam ich płytę. Tę drugą, bo znam z niej więcej piosenek niż z tej pierwszej. No i mam. Siostra obchodzi w lipcu imieniny, dostała ją w prezencie, a ja z tego też skorzystałam.

Folkhorod składa się z trzynastu piosenek, siedmiu polskich (w tym jeden cover), pięciu w języku ukraińskim oraz samej muzyki (Interludium). Niektóre z nich przypominają ballady, ale ogólnie utwory są idealne do tańczenia, skakania, kicania, czy czego tam chcecie. Wśród moich ulubionych kawałków znalazły się: Moja Eneida, Vitre Hnatyi, Skrzydlate ręce, Oj pishov ja v Dunay. Wspaniała muzyka, świetne rytmy, płyta perfekcyjna na wakacje. Dołączona jest także książeczka z tekstami piosenek, czyli to, co Basia lubi najbardziej. Szkoda tylko, że znalazłam w niej masę błędów.

Ocena: 8/10


Take me home, One Direction

Minęło sporo czasu, zanim przekonałam się do One Direction. A to dlatego że... po prostu nie czułam do nich szczególnej sympatii. Ale w końcu, trzeciego dnia listopada 2012 roku dołączyłam do fandomu Directioners. Polubiłam ich piosenki, a Take me home otrzymałyśmy z Siostrą w prezencie pod choinkę.

Na płycie znajduje się również trzynaście utworów, z których najbardziej spodobały mi się: Little Things, I would i Over Again. Ogólnie wszystkie są ładne i szybko wpadają w ucho, ale właśnie te trzy są moimi ulubionymi. One Direction mają świetne głosy, fajnie dopełniające się z niezłą muzyką. Wydają już trzecią płytę (Take me home jest ich drugą z kolei). Gdy będzie już jej premiera w Polsce, chętnie ją kupię, a jej recenzja z pewnością pojawi się w Muzycznym Kąciku.

Ocena: 7,5/10

Lubicie te zespoły? Jakich wykonawców słuchacie?

11 komentarzy:

  1. An za Enejem, ani za One Direction nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie znam tych zespołów, więc nie wypowiem się na ich temat. Preferuję polską muzykę rockową.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie ich znam, ale pomysł na cykl jest bardzo ciekawy:)

      Usuń
  3. Cieszę się, że płyty nie leżą na półce i są słuchane, a i ja niektóre piosenki lubię słuchać z przyjemnością, choć to nie moje klimaty i nie te pokolenie:(

    OdpowiedzUsuń
  4. Nominowałam Cię do Versatile Blogger Award! Więcej info tu: http://alezaczytana.blogspot.com/2013/08/nominacja-versatile-blogger.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Enej mówię tak, One direction nie ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Zarówno Enej, jak i One Direction uwielbiam <3 Byłam na koncercie tego pierwszego i było niesamowicie :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrówno Enej jak i One Direction uwielbiam <3 Byłam na koncercie tego pierwszego i wytańczyłam się za wszystkie czasy :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja lubię słuchać tylko polskiej muzyki, dlatego stawiam na Eneja :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Enej jak najbardziej na tak - niesamowita muzyka pełna pozytywnej energii, która od razu wpada w ucho i podrywa do tańca ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. osobiście bardzo lubię, kiedy blogerzy między recenzjami wplatają coś innego, dla tego kącik muzyczny dla mnie bardzo na "tak" :)

    OdpowiedzUsuń

Uwielbiam długie komentarze, dlatego postaraj się napisać coś więcej niż tylko "przeczytam", "nie przeczytam" albo "brzmi super", a wtedy z pewnością Cię zauważę. :-)

Dziękuję za każdy komentarz!