poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Paolo Cozza "Włoska kuchnia na polskim stole"

Czy wiecie już, że uwielbiam włoską kuchnię? Mogłabym codziennie zajadać spaghetti, pizzę oraz bruschetty, popijając przy tym oczywiście cieplutkie cappuccino. Lubię również włoskie książki kucharskie, w których jest masa przepisów na te smakowite potrawy. Ale również sam kraj wydaje mi się ciekawy i bardzo intrygujący.

 Paolo Cozza to chyba najbardziej znany Włoch, który mieszka w Polsce. Jeśli oglądaliście program Europa da się lubić, z pewnością go kojarzycie. Właśnie dzisiaj skończyłam czytać jego książkę kulinarną o włoskich specjałach - Włoska kuchnia na polskim stole. Zawiera ona ponad sto przepisów na znane we Włoszech jak i w Polsce dania o różnorodnych stopniach trudności.

Oprócz przepisów znajdują się również wskazówki dotyczące gotowania oraz różne ciekawostki na temat Włoszech, jak i samego autora książki. Jest bardzo kolorowo, ładnie i estetycznie. Nic nie miesza się przed oczami, tak jak to czasami bywa w przypadku niektórych publikacji kucharskich. Oprawa jest twarda, papier śliski, umieszczonych zostało dużo zdjęć - ach, jest naprawdę świetnie.

Jedyne, co mi się nie podoba, to to, że w dziale Pizza mogło znaleźć się więcej przepisów na popularne pizze, takie jak cztery pory roku czy capricciosa - w końcu autor autor sam wspomniał o nich na początku tego rozdziału. Zabrakło mi również podanych ilości porcji przyrządzonych potraw.

Włoska kuchnia na polskim stole to bardzo ciekawa kulinarna lektura - polecam ją nie tylko smakoszom włoskiej kuchni.

Wydawnictwo Publicat, 2013
Ocena: 7,5/10

Egzemplarz do recenzji otrzymałam od Grupy Wydawniczej Publicat. Bardzo dziękuję!

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam włoską kuchnię, więc chętnie zajrzę do tej książki. Już od samego czytania Twojej recenzji, zgłodniałam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś nie mam takiego zamiłowania do gotowania i jedzenia. Nie mam swojej ulubionej kuchni, ale zdarzają sie ulubione dania. Książk z tego powodu nie jest przeznacozna dla mnie, ale moze jakas ciotka lub babcia sie skusi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Włoska kuchnia, czemu nie. Muszę zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pizza! Cappuccino! Bruschetty!
    Mmm, pycha, może wybiorę się w taką kulinarną "podróż" do Włoszech z tą książką. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Włoska kuchnia to mistrzostwo świata, też ją uwielbiam :) Narobiłaś mi strasznego apetytu na zrobienie pizzy i oczywiście kupienie tej książki ^^

    OdpowiedzUsuń

Uwielbiam długie komentarze, dlatego postaraj się napisać coś więcej niż tylko "przeczytam", "nie przeczytam" albo "brzmi super", a wtedy z pewnością Cię zauważę. :-)

Dziękuję za każdy komentarz!