sobota, 21 września 2013

Lektury szkolne na rok 2013/2014.


Dzisiaj znów nie recenzja, ale jednak coś o książkach. Dokładniej - o lekturach, które będę opracowywać w tym roku szkolnym. W ostatnim poście już nieco o nich pisałam, ale teraz chcę Wam je przybliżyć oraz dodać coś od siebie, głównie to, co o nich myślę.

  1. Aleksander Fredro Zemsta - tę książkę mamy omawiać już niedługo, czyli - jak dobrze pamiętam - 26. września. Jestem w trakcie jej czytania, jak na razie może być. Po przeczytaniu ją zrecenzuję - wtedy się dowiecie, co o niej sądzę.
  2. Adam Mickiewicz Dziady cz. II - a czemu nie część pierwsza? Czy tego nie trzeba czytać po kolei? Widocznie nie. Jest to króciutka lektura, dam sobie z nią radę.
  3. William Szekspir Romeo i Julia - ach, któż nie zna tej romantycznej, ale i jednocześnie wzruszającej historii, dziejącej się we Włoszech? Kolejny dramat, za którymi nie za bardzo przepadam, ale cóż zrobić - czytać trzeba.
  4. A. Bahdaj Telemach w dżinsach lub Dorota Terakowska Tam, gdzie spadają anioły - nie znam tej pierwszej książki, o drugiej chyba kiedyś słyszałam.
  5. Karol Dickens Opowieść wigilijna - a to dopiero! Opowieść wigilijną opracowywałam w szóstej klasie szkoły podstawowej, więc powieść jest już przeczytana, a nawet zrecenzowana! Ogólny zarys fabuły znam, jaki i również bohaterów, wystarczy mi tylko trochę sobie o niej przypomnieć.
  6. Antoine de Saint-Exupey Mały Książę - super, że ta książka jest moją lekturą szkolną, bo i tak chciałam ją kiedyś przeczytać.
  7. Małgorzata Musierowicz Opium w rosole - publikacje Małgorzaty Musierowicz również mam w przyszłych planach, więc teraz jest okazja.
  8. Bolesław Prus Kamizelka - kolejna krótka lekturka. Będzie dobrze.
  9. Mitologia w opracowaniu Jana Parandowskiego (wybór mitów) - od czasu do czasu będziemy musieli czytać i omawiać mity, więc ta lektura jest taką pomiędzy (nie wiedziałam, jak to ująć).

W szóstej klasie miałam tylko trzy lektury do przeczytania (z czego jednej nie omawialiśmy), więc teraz, w pierwszej gimnazjalnej, będzie ciężej, ale mam nadzieję, że sobie poradzę. Wrzesień nie jest ani książkowy, ani tym bardziej recenzyjny, z czego nie jestem zadowolona. Sądzę jednak, iż wkrótce pojawi się recenzja Zemsty - tylko skończę ją czytać. W październiku może będzie lepiej, ale na podsumowanie poczekam do końca miesiąca.

PS Zostałam łącznikiem z biblioteką! To chyba jedna z tych rzeczy, które mole książkowe naprawdę lubią. ^^


Wczoraj zaczęły się Mistrzostwa Europy w siatkówce mężczyzn! Jupi! Pierwszy mecz Polaków i Włochów wygrany, zobaczymy, jak będzie dzisiaj. Serbowie wczoraj przegrali mecz (niestety), ale będę gorąco im kibicować, szkoda tylko, że na Polsacie Sport nie będzie transmisji ich dzisiejszego spotkania. Czy jest tu jakiś miłośnik siatkówki? :-)

13 komentarzy:

  1. Małgorzata Musierowicz, darzę tę książkę wielkim sentymentem.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Małego księcia" i "Opium w rosole" kocham <3 "Romeo i Julię" może nie kocham, ale na pewno uwielbiam - tak jak w ogóle całego Szekspira :D
    za to "Zemsty" nienawidzę.. męczyłam się przy tym jak nie wiem. mimo, że to niby komedia, zaśmiałam się może z raz, i w ogóle tego nie poczułam. brrr.
    a "Dziady" może są i krótkie, ale za to okropne. drugie brrr.
    a że "Kamizelka" jest krótka to mało powiedziane, przecież to ma z 10 stron xd ahahahaha, pamiętam, że dostałam 2 z kartkówki ze znajomości xdd

    OdpowiedzUsuń
  3. Musierowicz moja ulubiona pisarka lat młodości, mam w planach odnowić sobie całą serię i zrecenzować na blogu, lubię także Mitologię, chociaż może to dziwne :D Ach widziałam wczorajsze spotkanie naszych panów, znów dostarczyli mi niezłej adrenaliny, coś niedobrego się działo z nimi, w niektórych momentach, ale miejmy nadzieję, że dziś też poradzą sobie z francuzami :) oczywiście jestem miłośniczką siatkówki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubię czytać lektur :D Kocham książki, ale nie te szkolne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wbrew pozporom 'Romeo i Julia' mi sie podobało :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę, że jesteś w tej samej klasie co ja...
    Może powiem coś o swoich lekturach?:
    - "Dywizjon 303" - historia na polskim <3
    - "Romeo i Julia" - taka sama opinia jak ty :)
    - "Kamienie na szaniec" - niektórzy czytają to w 3-klasie gimnazjum, ciekawe
    - "Krzyżacy" lub "Quo Vadis" - szczęście, że nie musisz go czytać!
    - "Dziady cz.II" - (where is the first one?)słyszałam, ze Mickiewicz spalił cz.I
    - "Zemsta" - jak ci się podoba to mi pewnie też
    + 5 lektur dodatkowych

    Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie lektury :) Ja tam do Dziadów nic nie mam :) Właśnie niedługo (chyba w środę) przerabiam część IV. A później III. Więc jak widać wcale nie trzeba po kolei :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Właściwie to masz fajne lektury. Bardzo lubię mity greckie, Dziady, Opowieść Wigilijną oraz Małego księcia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedy ja byłam w gimnazjum, mieliśmy nieco więcej do przeczytania. ;) Ale ogólnie muszę przyznać, że z chęcią cofnęłabym się do tamtych czasów.
    Szekspir, Musierowicz (tego nie omawialiśmy, a ja tak uwielbiam Jeżycjadę!), Fredro... Zazdroszczę. :)

    Pozdrawiam
    http://our-kingdom-of-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. "Romeo i Julii" nienawidzę. Oprócz "Stary człowiek i morze" + "Krzyżacy" była to najgorsza lektura jaką czytałam w gimnazjum. "Małego księcia" i "Zemstę" uwielbiam. )

    OdpowiedzUsuń
  11. "Romeo i Julia" koniecznie w tłumaczeniu Barańczaka - ładne, dowcipne, o niebo lepsze. W ogóle Szekspir tylko w jego tłumaczeniu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Z tego co pamiętam ze swoich licealnych czasów, to "Dziady" są o tyle dziwną serią, że nie czyta się ich po kolei, bo Mickiewicz dziwny zamysł miał i numerował po swojemu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ach, chętnie wróciłabym do tych lektur! Lekkie i proste w zrozumieniu w porównaniu do Mickiewicza i Sienkiewicza wokół których się teraz kręcę :)

    OdpowiedzUsuń

Uwielbiam długie komentarze, dlatego postaraj się napisać coś więcej niż tylko "przeczytam", "nie przeczytam" albo "brzmi super", a wtedy z pewnością Cię zauważę. :-)

Dziękuję za każdy komentarz!