środa, 29 stycznia 2014

Liebster Blog Award.


Zabaw na moim blogu było już sporo, aczkolwiek ostatnia pojawiła się w czerwcu ubiegłego roku, więc chyba nie zaszkodzi wziąć udziału w jeszcze jednej. Poza tym lubię odpowiadać na pytania - szczególnie takie kreatywne albo związane z książkami czy blogiem. Nie samymi zabawami jednak człowiek żyje - na szczęście czytam, czytam i nie przestaję - teraz "Milion słońc", z czego jestem naprawdę zadowolona. "W otchłani" tak mi się spodobało, że po prostu nie mogłam się doczekać sięgnięcia po drugi tom. Przez ferie udaje mi się nadrabiać zaległości (całe szczęście!) - książkowe jak i blogowe. Ostatnio mam naprawdę jakiś super power. :D

Do znanej z pewnością Wam wszystkim zabawy nominowała mnie Weronika Z., za co serdecznie dziękuję! Przygotowała trzynaście pytań, z czego większość naprawdę daje do myślenia, więc mam co robić przez następną godzinę!

1. Idziesz przez las, jest ciemno. Nagle spadasz w jakiś dół i tracisz przytomność. Gdy się budzisz, jesteś ubrana w ładne ubrania i obok masz zaproszenie na bal. Jak myślisz, gdzie się znalazłaś? I co może się wydarzyć na balu? Przypomina Ci to wydarzenie o konkretnej książce?

Ciekawe, skąd wzięły się te ubrania i zaproszenie. Hm. Bal będzie pewnie w jakimś królestwie. Wybiorę się na niego, będę tańczyć z księciem (a co!), a potem nagle przyjdzie niespodziewany gość, który okaże się tym, co popchnął mnie w dół i przez niego straciłam przytomność. Będzie to zły czarnoksiężnik, który ma nikczemne plany wobec królestwa... Dobra, chyba za bardzo pobudziłam moją wyobraźnię, a to dopiero pierwsze pytanie! Hm, czy mogę liczyć na małą podpowiedź jeśli chodzi o konkretną książkę? Bo nie mam bladego pojęcia, czy takie coś miało miejsce w jakiejś powieści. Nie wiem, jakim cudem na początku przyszła mi na myśl "Alicja w Krainie Czarów". :D

2. Masz sen, gdzie jesteś na arenie. Aby przeżyć musisz zabić jednego z Twoich ulubionych bohaterów (wymień imię Twojego ulubionego bohatera). Czy zdecydujesz się posunąć do takiego czynu? Może wymyślisz pomysł, który zdoła oszukać jury i przeżyjecie wszyscy? :)

O nieee, tylko nie to! Gdybym była kreatywna i szybko myślała (czasami zdarza mi się być kreatywną, no ale), pewnie bym miała już jakiś pomysł, by oszukać jury. Oj, naprawdę nie wiem. Po prostu uciekniemy, jak nikt nie będzie patrzył. :D

3. Złapałeś Złotą Rybkę. Powiedziała, że spełni ona jedno z tych życzeń: Podróż do Krainy Ulubionych Bohaterów; Świat Pełen Książek; Wydanie wspaniałej książki, która przyniesie Ci sławę; lub przyjaźń z ulubionymi autorami. Co wybierzesz?

Jakoś specjalnie nie mam wielu ulubionych bohaterów, musiałabym się zastanowić nad wyborem. Więc pierwsze odpada. Ale jeśli napisałabym powieść, dzięki której byłabym sławna, to mogłabym i mieć dużo książek, i zaprzyjaźnić się z innymi autorami. Więc wybrałabym wydanie wspaniałej książki, która przyniesie mi sławę.

4. Wygrałaś milion. Na co przeznaczysz te pieniądze?

Na pewno na duży dom i książki. *-* Tak, dużo, dużo, dużo książek, wykupiłabym chyba cały Empik! Oczywiście wpłaciłabym część na jakieś schronisko dla zwierząt, a resztę dałabym po prostu do banku.

5. Przeniosłaś się w czasie. Jesteś w przyszłości, gdzie są latające auta i ludzie, którzy mają plecaki, w których jest wszystko (dosłownie). Masz możliwość zostania w przyszłości lub wrócenia do teraźniejszości. Lecz gdy wrócisz do teraźniejszości nie będziesz pamiętać co się wydarzyło w przyszłości, a gdy zostaniesz w przyszłości, to nigdy więcej nie zobaczysz bliskich oraz nie napiszesz nic na blogu/nie przeczytasz książek (tam nie ma książek). Co wybierzesz?

Zdecydowanie wybiorę teraźniejszość. No bo co mi po latających autach oraz plecakach, skoro nie zobaczyłabym swoich bliskich? Ani nie przeczytam książek? No i nie napiszę nic na blogu? (A tak poza tym, jak to - książek w przyszłości nie ma? :O)

6. Według Ciebie lepiej pisze się o północy, rano czy może w dzień? :P

Rano mogę być jeszcze nie wyspana, o północy będzie chciało mi się spać, więc raczej dzień. Ale to też zależy kiedy mam wenę. Bo może akurat popołudniu pisanie nie będzie mi szło, za to o pierwszej w nocy wyjdzie mi to świetnie?

7. Dostajesz sprawę! Dokładniej - zaginęła książka. Jak sądzisz kto mógł ją porwać i dlaczego? ;)

Mógł ją porwać pewnie jakiś wielki wróg tej książki, żeby nikt jej nie czytał. Ewentualnie mógłby to być również największy jej fan - porwał ją, bo chciał ją mieć tylko i wyłącznie dla siebie.

8. Książka, którą postawiłabyś na honorowym miejscu w gablocie to...?

Może byłaby to książka z dzieciństwa - "Kubuś Puchatek". Albo powieść bardziej teraźniejsza, która ostatnio bardzo mi się spodobała - "W otchłani".

9. Masz pomysł na książkę, lecz kartka na której pisałaś pomysły odleciała. Jak myślisz, co się z nią stało?

Leciała, leciała i leciała i wpadła w ręce innego człowieka, który też chciał napisać powieść, tylko że nie miał pomysłów i weny. A skoro na kartce były moje pomysły, wziął je podchwycił i tym sposobem wydał najlepszą książkę na świecie. ;_;

10. Co sądzisz o tym: Czy ludzie, którzy jedzą/piją nad książką lub po niej piszą/rysują martwią się o to? Co byś zrobiła, aby inni tak nie robili? Myślisz, że to podziała?

W sumie nie mam nic do tego, że jedzą albo piją, chyba że takie produkty, które mogą naprawdę wyciapać i wybrudzić książkę na amen. No ale jak po niej piszą i rysują to na serio - jak można ją tak niszczyć? Jeśli to robią, to pewnie się nie martwią. A co bym zrobiła? No przemówiła im do rozsądku, że przecież dla innych książki to skarb, a oni tak po prostu sobie po nich rysują albo brudzą. Myślę, że za którymś razem by podziałało.

11. Masz piętnaście minut na wydostanie się z ciemnego lochu. Masz drogę w prawo i w lewo. Droga w prawo prowadzi do wyjścia bez książek, a droga w lewo prowadzi do wyjścia bez przyjaciół (rodzina jest, nie martwcie się :D). Którą drogę wybierzesz?

Ej, czemu tylko piętnaście minut? I dzięki bardzo za takie pytanie. ;_; Ale w sumie dobrze, że rodzina jest. Coś kusi mnie droga w prawo, ale... Dobra, wstrzymuję się! Nie ma oficjalnej odpowiedzi na to pytanie!

12. Piszesz test w szkole, gdy nagle przypomina Ci się coś śmiesznego i wybuchasz śmiechem. Jak wyobrażasz sobie siebie w oczach innych?

"O kurczę, ale wariatka, z czego ona się tak brechta, no test piszemy, niech ona się ogarnie". (Przedstawiłam tu od razu trochę młodzieżowego slangu, mhm).

13. Jak spędzisz ferie zimowe i co będziesz czytać? :)

Został już mi ostatni tydzień ferii, a spędzać go będę głównie w łóżku pod kołdrą, bo zachorowałam na ospę wietrzną. ;_; W sumie nie będzie mnie chyba przez następny tydzień w szkole, więc ferie znów przedłużone. A czytać będę "Milion słońc".


Skończyłam! Odpowiedziałam na trzynaście pytań! Trochę czasu mi to zajęło, ale postarałam się kreatywnie odpowiedzieć na równie kreatywne pytania.
Tym razem i ja będę nominować bloggerów to zabawy, a oto moje pytania:

1. Przez jeden dzień jesteś bohaterem w powieści. Jaką byś wybrała książkę i dlaczego?
2. Idziesz ulicą i nagle spotykasz bardzo podobną osobę do Ani Shirley. Pyta Ciebie o godzinę i nagle okazuje się, że to właśnie jest ta Ania z Zielonego Wzgórza. O co byś najpierw ją zapytała? Jak przebiegałaby Wasza rozmowa?
3. Pisałaś albo piszesz wiersze? Jeśli tak, o czym głównie one były/są?
4. Przed snem nagle wymyśliłaś świetną fabułę do książki. O czym by ona była?
5. Czy są takie książki, które czytałaś więcej niż trzy razy?
6. Co Ci się najbardziej podoba w blogosferze?
7. Wybierasz się na bal maskowy, na którą zaproszeni są również bohaterowie książek. Czy rozpoznałabyś większość (wszyscy są przebrani oraz mają maski)? Z kim byś spędziła najwięcej czasu?
8. Jesteś w największej bibliotece świata. Jednak przyszłaś trochę późno, bo za pięć minut nadejdzie pora na jej zamknięcie. Zdecydowałaś się jednak na wypożyczenie trzech książek, które koniecznie musisz przeczytać. Jakie byłyby ich tytuły?
9. Jakie masz zainteresowania oprócz czytania książek i blogowania?
10. Pewnego dnia dostajesz e-mail od bardzo znanego autora książek. Pisze, że potrzebuje drugiej osoby do wspólnego napisania powieści. Czy zgadzasz się od razu? O czym byłaby książka, którą razem napiszecie?

I tak wymyśliłam dziesięć pytań. Nominuję te oto osoby:
1. Małgosia z bloga Małgosia szydełkuje
2. Hanna z bloga Książki i nie tylko
3. Monika Gagat z bloga Na zimowy i letni wieczorek
4. Katarzyna Meres z bloga Świat Kasiencjusza
5. Ellie Moore z bloga Thieving Books

Pozdrawiam wszystkich cieplutko, bo chyba nie tylko u mnie jest naprawdę sroga zima? ;)

7 komentarzy:

  1. Za nominację dziękuję :) Postaram się odpowiedzieć, jak znajdę trochę więcej czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne odpowiedzi, bardzo dziękuję, że wzięłaś udział w zabawie :)
    Bardzo miło i przyjemnie czytało mi się Twoje zdanie na różne tematy. :)
    Twoje pytania są bardzo ładne ^^
    Pozdrawiam Serdecznie!

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętam, jak kiedyś brałam udział w takich akcjach... Teraz, przed maturą, ciągle zapominam, że zostałam gdzieś nominowana i pasowałoby coś napisać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za nominację do blogowej zabawy, pewnie będę za chwilę "szukać"odpowiedzi na Twoje pytania.
    Z wielkim zainteresowaniem czytałam Twoje i spodobała mi się Twoja błyskotliwość, córeczko, szczególnie za 7 i 9 pytanie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale ciekawe pytania otrzymałaś!
    Niestety, nie czytałam jeszcze "W otchłani".

    http://shelf-of-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogromnie dziękuję za nominację :) Na pytania postaram się odpowiedzieć jak najszybciej :)
    W zamian z przyjemnością dodaję Twój blog do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi już się u mnie pojawiły, jeszcze raz serdecznie dziękuję!

    OdpowiedzUsuń

Uwielbiam długie komentarze, dlatego postaraj się napisać coś więcej niż tylko "przeczytam", "nie przeczytam" albo "brzmi super", a wtedy z pewnością Cię zauważę. :-)

Dziękuję za każdy komentarz!