piątek, 6 marca 2015

Kiera Cass "Rywalki"

Powieść "Rywalki" autorstwa Kiery Cass okrzyknięto Bestsellerem "New York Timesa". Została ona wydana w kilkudziesięciu krajach i już od ponad roku króluje na półkach księgarń czy też bibliotek. Czym zdobyła serce czytelników? Czy to przez tę okładkę? Chyba każdy na początku zwrócił na nią uwagę. Jednak oprócz pięknego wydania książka musi mieć też piękne wnętrze - więc jakie ono jest? 

"Nigdy nie zazdrościłam szlachetnie urodzonym"*

W Illei zaczął się konkurs, w którym zwyciężczyni zostanie żoną księcia i władczynią królestwa. Jest to szansa na nowe, lepsze życie.
America to dziewczyna z kasty numer 5, której mieszkańcy są artystami. Nie chce ona brać udziału w eliminacjach, chociaż wygrana poprawiłaby trudną sytuacją materialną w jej domu. Jednak musiałaby na zawsze pożegnać się z Aspenem - swoją miłością...

"Nie pragnęłam zostać wybrana"*

Ale stało się. Ami jest jedną z wybranych kandydatek. Teraz musi podjąć decyzję: starać się, dążyć do wygranej czy zrezygnować z konkursu? Wybrać prawdziwą miłość i ubogość czy też życie u boku kogoś, kogo prawie nie zna, lecz z dostatkiem? Decyzja jest bardzo trudna. A czas mija...

"I nie chciałam brać udziału w konkursie, w którym stawką jest małżeństwo z księciem..."*

Ami zastanawia się nad wyborem. Podczas pobytu w pałacu poznała księcia, który wydaje się być bardzo sympatycznym chłopakiem. Po za tym takie życie nie jest takie złe... Co zrobi Ami?

Myślę, że wiele z was czytało już tę książkę. Często trafiałam na jej recenzje - były one pochlebne, więc z ciekawością sięgnęłam po "Rywalki". Na początku było bardzo interesująco. Poznałam Ami, jej rodzinę, Aspena i innych bohaterów. Następnie wraz z główną bohaterką przeniosłam się na zamek, gdzie poznajemy księcia. Wraz z kolejnymi wydarzeniami możemy zauważyć, że charakter i zachowanie Ami się zmienia. Raz na lepsze, raz na gorsze. Czasami jednak bohaterka mnie irytowała.
Ogólnie książka napisana jest ciekawie. Bez problemu szybko się ją czyta - gwarantuje to również duża czcionka. Mnie natomiast nieco nudziła, ale na szczęście znalazło się parę momentów zaskoczenia. A jak oceniam tę książkę? Nie jest zła, a przez zakończenie mam ochotę na więcej. Chciałabym przeczytać kolejne części tej serii.

 
 
* - cytaty pochodzą z okładki książki "Rywalki" autorstwa Kiery Cass, wyd. Jaguar

8 komentarzy:

  1. Ja kiedyś kupiłam dwa tomy i nie mogę się kompletnie zabrać za nie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś ciągnęło mnie do tej autorki, ale teraz jakoś mi przeszło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapewne po nią kiedyś sięgnę, ale póki co moja kolejka jest obrzydliwie długa i nie wcisnę nic dodatkowego...

    OdpowiedzUsuń
  4. Raz pożyczyłam z biblioteki, ale jak się okazało... był to drugi tom! Takie moje niedopatrzenie.
    Serię zamierzam przeczytać, ale póki co nie mam na nią jakiegoś dużego parcia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tej serii, ale nie planuję po nią sięgnąć ;)

    http://recenzjemysterieux.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałam całą serię i mogę stwierdzić że trzecia część była najlepsza! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałabym poznać tę serię ze względu na jej lekkość. Takich książek potrzebuję w szkole dni.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo chętnie przeczytam jeśli wpadnie w moje ręce ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Uwielbiam długie komentarze, dlatego postaraj się napisać coś więcej niż tylko "przeczytam", "nie przeczytam" albo "brzmi super", a wtedy z pewnością Cię zauważę. :-)

Dziękuję za każdy komentarz!